Tuesday, October 19, 2010

,..17,18...10.2010

assalamualaikum smeua pembaca sanubariku.
hai pada pagi ni banyak benda sya nak kongsi bermula daripada peristiwa 17hb.10 hari sebelum dan selepas 17.10.2010, hahah sempat gak keawa sebelum saya memulakan cerita :).
hai pembaca now bia saya mulakan satu persatu the first thing is saya da habis exam dan sekarang da mula cuti semester selama sebulan lebih dan planning memang gempak iaitu round2 dan cuti2 malaysia kat sini dan tak balik home town (planning). pa pa pun jenjalan perlu tuk menambah perasa dalam kehidupan hahah senang citer semua plan ni akan berjalan ngan adanya sponser utama :). next is pada 17,10.2010 jam lebih kurang 5.30pm peristiwa yang tak diduga2 berlaku pada diri saya dab beberapa orang sahabat saya yang mana kami telah di ROMPAK damn kan bunyinya dan amat mengerikan. ramia yang tak tahu perkara nih yang tahu pun hanya budak2 yang dekat ngan ak. perkara nih berlaku apabila kamu semua g ulu yam tuk piknik tp malang tak berbau kereta kami telah di AIM ole pencuti tuh lantas mencuri kesemua barang berharga yang ada dalam kereta termasukla wallet hp kamera dan cincin emas dan di anggarkan kerugian adalah sebanyak rm3k.

but percaya atau tidak berlakunya bend atuh kami semua masih dalam ketenagan jiwa yang amat sangat cam tak der apa yang berlaku terutama saya kerana saya da ubah mindset saya yang mana "Maybe semua tuh bukan rezeki saya" so sy hadapi ngan tenang. bayangkan la pada saat tuh betapa susahnya kami tuk bergerak kerana zero kosong dalam poket tetapi syukur alhamdulillah barang berharga milik salah seorang rakan sy tidak di curi kerana dilekatkkan berasingan dengan barang2 berharga yang lain dan dialah merupakan sumber bank kami pada masa itu alhamdulillah. now on dia la penerus hidup kami sementara kami dalam kesusahan TQ ALLAH kerana menghantar penyelamat dalam kalangan kami amin amin amin.

then now pada 18.10.2010 pula merupakan hari bersejarah sy kerana pada tarikh ini sy telah dilahirkan hahaha tadi dalam mood kesedihan now gembira pula kerana hari lahir saya:) kesedihan sini hanya sementara kerana kecurian itu langsung tidak mengugat emosi sy mayB sy lahir pada keesokan harinya selepas dirompak kot heheheh, perasaan takyah cakap lah semua ada risau takut sedih kerana kehilangan smeua benda berharga but gembira kerana lahir pada masa yang sama dan rompakan nih plak merupakan hadiah yang tak terduga tuk saya mayB nih dugaan tuk menguji keimanan sya kepadaNya. dan sya terima segalanya dengan tenang dan penuh sabar.

walaubagaimana pun walau dalam kesusahan makan tetap maintain jalan tetap maintain dan kehidupan sehariah tetap maintain kerana kesedihan tak leh nak di layan sepenuhnya life must go on bak kata orng ramai hahah so apa lagi segalanya dijaikan iktibar. yg bestnya dalam ketiadaan RM yang banyak kami tetap maintain dan dapat sampai ke putrajaya :) hahahha terbaikk kan tp sebenarnya bukan la tuk jalan2 tp ada urusan Yang Di Pertian Agong kat sana dat y la sampai sana:).

now nak g p berurusan ngan celcom,JPN,JPJ,dan bank2 yang terlibat tuk membatalkan kesemua akaun yang ada then memulakan hidup seperti biasa,. nilah dugaan pada bulan 10 nih huhuhuh

di akhir pemulisan nih nanti sy uploadkan gambar yang tak seberapa sebagai kenangan kita bersama :)
huhu


assalamualikum semua.

No comments:

Post a Comment