Thursday, July 8, 2010

apa kah? Young Engineering Club MSU

assalamualaikum hai semua pembaca SANUBARIKU, hari ni saya bangun dr tido dan trus buat lab report dan apa lagi pas je siap lab trus capai laptop ingin menulis, huhuh hari ni saya mo ceritakan tentang perkara yang berlaku semalam kat MSU tercinta uhuh....

semalam saya telah di jemput oleh senior supaya menghadirkan diri tuk 1 meeting, dan cam biasa saya tanpa sengan dan silu pantang diajak saya trus je ke meeting tuh tanpa tahu apa2 pun. sesampai je kat sana (meeting room) terdapat semua budak2 scorer di dalamnya huhuh waw pelik saya huhu kerana saya bukanlah budak scorer huhu pelikkan mengapa ada seorang budak bukan scorer terlibat dengan meeting sebegini huhu pelik bin ajaib tapi tulah dia kenyataan yang saya tempuhi semalam huhuh...


setelah beberapa minit menunggu HOD now mula la meeting tersebut, dan segalanya diterangkan dan barulah saya tahu bahawasanya saya terlibat dalam meeting Young Engineering Club huhu waw nama memang gempak tp lagi gempak apabila saya telah dipilih menjadi VP waw lagi la, walaupun saya ni memang kaki glemor kaki jalan dan semua kaki2 yang ada (tuk benda baik je haha) tp saya rasa agak ganjil gak apa bila saya dipilih menjawat jawatan tersebut huhu

nak dijadikan cerita semasa meeting tuh berlangsung kami semua telah diterangkan segala benda yang berkaitan ngan YEC nih hhuhu dan sampai ke 1 tahap di mana kami telah diberitahu sebab mengapakah kami terpilih tuk semua ini. dan kereteria kami semua telah dibocorkan iaitu salah satunya hanya budak2 scorer sahaja yg terpilih tuk menjadi komuniti YEC nih jeng jeng jeng ni yg buat ak malu dan agak terasa lah sikit (agaknya la). kerana apa saya kata cam tuh da lah meeting dan club nih hanya untuk budak2 scorer tp terselit lak saya yang bukan scorer aduhhh pelik gak saya rasa malu gak tp apakan daya da kat dalam meeting room so saya teruskan je la huhuh, lagi yg membuatkan sy terkilan adalah apabila terdapat suara2 yang menyatakan saya terpilih kerana bakat yang ada iaitu bakat "pandai bercakap" huhu memang tidak dinafikan saya merupakan budak yang banyak cakap dan pandai berkata2 sehinggakan saya di gelar Eddy Yang Berkata2 huhu pelik kan huhu tp itulah dia trademark saya.huhu. once saya tahu saya hanya budak yang terpilih kerana bakat ianya menjadikan saya merasa sangat rendah diri kerana saya bukan lah orang yang sepatutnya berada di sana dan menjawat jawatan tersebut juga sekali gus saya merasakan bahawa saya berada ditempat dan masa yg salah huhu. mana tak nya semua budak yg mendamping meeting  dan terlibat ngan meeting ni hanya scorer engineering so siapa la saya kan hanya budak yang berbakat sahaja huhu...

lagi yg saya bimbang apabila saya dipilih menjadi VP tuh. saya takut budak2 scorer lain terasa hati. bukan la apa tp bayangkan sebanyak2 budak scorer yg ada mesti ada yang terpelik apabila saya sekadar budak biasa menjadi VP kan huhu. huhu just now saya terfikir klu bole nak letak jawatan je bukanla apa say atak nak la dipertikaikan kerana semua ni nampak cam ok ok je pada luarannya tp dalaman mana tahu kan kerana rambut sama hitam tp hati lain2. dan sebagai maklumat tambahan gak hanya 2 orng daripada "Batch" saya yg terpilih but the other batch tuh waw hampir semua huhu pelik kan huhu but it doesnt matter kerana bagi saya selagi u all mampu tuk menjalankan tugas yang diamanahkan it ok. cuma tang saya nih yang membuatkan saya bimbang ngan perasaan pelajar2 lain.

hope klu lah bole saya nak je letak jawatan kerana saya nak biala saya terpilih kerana syarat dan kreteria yang sebenarnya dan bukan kerana sebab lain kerana apabila wujud sebegini rasa tak sedap hati lak huhu. bukan hanya dari saya tapi dari semua pihak hope pas nih saya diberikan kekuatan tuk menyatakan hasrat saya tuh tuk meletak jawatan... hope so aminnnn.

rasanya sampai ke sini je dulu then nanti saya akan update lagi benda2 lain insyallah doakan saya k.

1 comment:

  1. kita tidak dapat puaskan hati smua orang wahai sahabatku... cuma buat yg pa ko rasa betul..hehe

    ReplyDelete