Monday, June 28, 2010

detik pengalaman ku





hai semua hari ni saya nak citerkan serba sedikit semua pengalaman pengalaman pertama kali saya malakukan sesuatu. it deosnt matter what kind of thing that i have done as long as it my first time ever in my life...

ak pun pelik napa ari nih saya tergerak hati nak menulis dalam ruangan nih tentag pengalaman saya, ni maybe kebuntuhan idea lagi pun saya baru bangun tido nih hahaha tu r pasalnya nak 'merepek' jap kat laman ni.

1st sekali sy nak share tentang pengalaman ke luar neraga hahah overseas kata orng kampung saya. hahah overseas yang di maksudkan sini adalah Indonesia. waw nice gak lah tak dapat digambarkan ngan kata kata apa yang berlaku memang terbaikk hanya 1 je sya nak kata tentang benda ni iaitu 2 THUMB UP terbaikk. kenapa sya berkata demikian kerana ini adalah international event pertama yang sya handle. nice kan pengalaman nih memang banyak mengajar sya dalam mejadikan sy tuk menjadi lebih baik.

dalam banyak2 benda yang da pernah sya buat event ke luarnegara nih lah yg terbaik da sy lakukan bak kata pepatah ALL OUT tuk menjayakan event ni.

then pengalaman seterusnya adalah berjauhan dari keluarga. kenapa saya memilih ini sebagai pengalaman sy kerana selama sy membesar ni lah kali pertama sy berjauhan dari keluarga. even klu say ke semenanjung pun sy akan pergi berdua o lebih dan tidak akan pernah sorang2 huhu
but now demi melanjutkan pengajian sy dalam bidang computer engineering saya terpakasa berjauhan now hanya Webcam dan Phone je yg menghubungkan sy ngan keluarga. agak susah gak pada mulanya nak menjalankan hidup sebagi pelajar dan anak yg perlu berdikari di tenpat orng tp segalanya berjalan lancar kerana berbekalkan semangat dan pengalaman lepas sy mampu membawa diri dalam apa jua bentuk atau rona nya dan mampu tegak berdiri dan tidak goyah pada benda2 yang tak sepatutanya. thank God. kekalkan la iman ku ni. amin...

next experiance plak adalah now a day saya banyak btol membaca berbanding dulu wakakak cam tak caya lak ak pada diri ni. heheh ni kerana dalam hati sy ingin grade cpat dan balik ngan segulung ijazah dan berkerja tuk membalas budi mak ayah yg selama nih menanggung saya . now mo detail is bout membaca, ni kerana sy ada kawan yg sangat 'jahat' kalau tak kerana kejahatannya ni maybe saya tak akan sampai ke tahap sekarang yg mampu meningkatkan prestasi akedemik saya setaip semester, terima kasih sahabat 'jahatku' heheh tampa ko ak rasa ak adalah ak yg dulu. hope kita sama2 akan berjaya dalam bidang masing2 amin insyallah...u r da best ever.

ha baru teringat pengalaman sakit sy di shah alam nih plak. hahaha percaya atau tak saya pernah mengidap Denggi wakkakaka selama seminggu sy demam dan TEMP badan saya 39darjah jeng jeng jeng nasib tak pengsan huhu seb bek sy hanya perlu makan ubat dan dimasukkan air dan dibenarkan pulang klu tak menginap la sy di 'hotel' tu huhuhuh, but dukacita kawan baik sy plak yg di tahan sehinggakan ayah dia datang dr kampung tuk menjaga dia sakit di sini cian kan ni semua gara2 denggi huhuh pelik bin ajaib gak ak cam mana la plak leh kena denggi ni huhu but ada hikmat tuh insyallah. anyway semua da kembali pulih separti biasa sekarang now we all happy wit dat experiance.

now pengalaman yg belum ak capai adalah TREASURE TO BEIJING hahaha
insyallah akan berlangsung pada 20.10.2010 hope saya akan terlibat gak la ngan event ni, hahah actually saya memang terlibat secara tak langsung but disebabkan pengalaman lalu saya dijadikan tempat bertanya dan guide tuk event ni wakakka hope la saya dapat join insyallah. now persediaan tuk eventnih tak der r saya buat cuma apa yg penting dan keperluan tu insyallah semua ada da tinggal tunggu green light dan terbang je nih insyallah... doakan sy k kawan2 :.

saya rasa sampi sini sahajalah penulisan saya tuk hari ni Man kaki kacau da mula mengintai saya wakakka tak nak saya teruskan kang dia baca lak benda2 nih semua hahha anyway kesimpulan yg boleh saya buat saya happy dengan apa yang saya lali selama ini dan mengharapkan sesuatu
yg lebih menarik tuk di ceritakan sebagai pengalaman hehehe
k bye semua assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment